| ||
سلام
لطفا متن زیر را کامل بخوانید ختم به این صورت است که : هر کس یک برنامه 30روزه دریافت میکنه و طبق برنامه هر روز یک جز از قران را که برای ان روز مشخص شده میخواند و در اخر ماه شخصا قران رو ختم میکنه
و لطفا درخواست شروع از جز خاصی رو نکنید چون ترتیب بهم میریزه (تا جای امکان نظرات شما را انجام میدهم)
لطفا امادگی خود را در قسمت نظرات اعلام کنید و ایمیل یا شماره تگلرامی برا دریافت برنامه در زمان ثبت نام فراموش نشود البته لیست ثبت نام و برنامه ها در وبلاگ هم قرار داده خواهد شد
میتوانید به کانال تلگرامی هم مراجعه کنید
https://t.me/ramezan96ghoran ramezan96ghoran@ اسامی گروه دوم 1- علی شهبازی
2- زهرا عبدالعلی
3-رقیه سیفی
4-افسانه
5- اکرم روح الامینی
6-الهام محمدی
7- مهسا 218
8-سمیه شمس
9-نسرین صادقی
10-پروین فاتحی
11-پهلوانی
12-صفرخانی
13-سلطانی
14-فاطمی
15-علی پور
16-قارونی
17-کریمی
18-خرامی
19-شعرباف
20-حضرتی
21- رجبی
22-فرمانی
23-دیزاوندی
24-عفت
25-قاینی
26-یوسفی
27-فریبا
28-زارعی
29-فردوس
30-مجسنی
اسامی گروه اول 1- خانم نوروزی
2- زهرا z
3-صدیقه نوروری نیا
4-سمیرا شیراوند
5-فاطمه ملک شاهی
6-گل محمدی
7-نفیسه خاتوندهی
8-هانیه
9-فیروزه محمدیها
10-زینب جنتی
11-خانم غضنفری
12-رضوان خدایی
13-مریم موسوی
14-ماندانا غلامیان
15-سمیرا حقی
16-ندا عزیزخانی
17-فریبا
18-نسرین حسینی
19-زهرا محمدی
20-بهار حضرتی
21-فاطمه خدایی
22-منیر خدابنده لو
23-لیلا فرجامیان
24-فریبا 259
25-سوسن حضرتی
26- سحر خاتوندهی
27-مریم شامانی
28-الهام دویران
29-لیدا ابراهیم خانی
30-میترا خایفه
برای مثال شخصی که این برنامه را دریافت میکند روز 18خرداد باید جز 2 را بخواند در این روز 29 جز بعدی توسط 29 نفر دیگر گروه ختم میشد و در روز اول ماه مبارک یک بار قران ختم میشود اگر تعداد گروه ها بیشتر باشد به ازای هر گروه یک بار قران ختم میشود روز 19خرداد جز 3 را باید توسط شخص خوانده شود و جز های دیگر توسط افراد دیگر خوانده میشود و در روز دوم هم به طور گروهی قران ختم میشود روز 20خرداد جز 4 را باید بخواندو...
به این ترتیب در روز اخر ماه مبارک رمضان این شخص به طور انفرادی قران را ختم میکند و در ثواب 30 بار ختم قران به صورت گروهی شریک میشود و در برنامه داده شده در ستون اخر میتونید بعد از قرائت هر جز ضربدر بزنید تا از اشتباه یا فراموشی جلوگیری شود التماس دعا
پیامبر عظیم الشان اسلام در یک بیانیه کوتاه، اثرات و فوائد سه چیز را به این شرح بیان مىفرماید: «اغزوا تغنموا، و صوموا تصحوا، و سافروا تستغنوا» اول، جنگ و جهاد کنید تا مستغنى شوید، که غنائم جنگى باعث استغنا مىباشد، دوم، روزه بگیرید تا صحت و سلامتى خویش را تضمین کنید، سوم، سفر کنید تا مالدار شوید، زیرا مسافرت و حمل کالاى تجارتى از شهرى به شهر دیگر یا از کشورى به کشور دیگر باعث رفع نیازمندىهاى جامعه و عمران کشورها مىگردد، در این سه جمله پیامبر(صلى الله علیه و آله) سه باب از درهاى علم: جهاد (که خود باعث تمکن و امکانات مالى مىشود)، بهداشت جسم و اقتصاد جامعه را بر روى ما مىگشاید. امام على(ع) در فلسفه روزه چه مىفرماید؟ ما اگر پویاى فلسفه روزه و حکمت تشریع آن باشیم و از خواص و فوائد آن بخواهیم اطلاعات بیشترى پیدا کنیم و به اشکال تراشیهاى منتقدین پاسخ اقناع کننده بدهیم به سخنان حکیمانه و درربار حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه گوش فرا مىدهیم در قسمتى از این خطبه امام مىفرماید: «و مجاهدة الصیام فى الایام المفروضات، تسکینا لاطرافهم، و تخشیعا لابصارهم، و تذلیلا لنفوسهم و تخفیضا لقلوبهم، و اذهابا للخیلاء عنهم لما فى ذلک من تعفیر عتاق الوجوه بالتراب تواضعا و التصاق کرائم الجوارح بالارض تصاغرا و لحقوق البطون بالمتون من الصیام تذللا» امیرمؤمنان علیه السلام به دنباله مطالب ارزشمندى مىفرماید: از خدا بترسید و از کیفر تباهکارى در دنیا، و از زیان ستمگرى در آخرت ... و خداوند بندگان مؤمنش را حفظ مىفرماید، به وسیله نمازها و زکاتها، ( و سپس فوائد و پارهاى از علل و فلسفه روزه را بیان مىفرماید) و کوشش در گرفتن روزه در روزهاى واجب، براى آرام ماندن دست و پا و اندام و دیگر ایشان (از معصیت و نافرمانى) و چشم به زیر انداختنشان و فروتنى جانهاشان، و زبونى دلهاشان، و بیرون کردن کبر و خودپسندى از آنان، چون در نماز است مالیدن رخسارهاى نیکو براى فروتنى، و (هنگام سجده نمودن) چسبانیدن اعضاء شریفه (هفت موضع) را به زمین براى اظهار کوچکى و «ذلت به پیشگاه با عظمتش» و در روزه رسیدن شکمها به پشتها براى خضوع و ناچیز دانستن خویش که روزه و نماز و زکات فلسفهاش سازندگى و تزکیه، و تذلل و تقلل به پیشگاه حضرت حق است، و از چیزهائى است که مىتواند آدمى را از چنگ شیطان نجات بخشد، و از انواع بیماریهاى ظاهرى و باطنى برهاند، و مخصوصا درس مقاومت و مبارزه را عملا یاد آدمى دهد، مخصوصا روزه است که از امتیازات بخصوص برخوردار است، که پاداش آن فقط به خداوند بزرگ برگزار شده است. که امیرالمؤمنین(علیه السلام) درجائى دیگر مىفرماید:«و الصیام ابتلاء لاخلاص الخلق» در کتاب بحارالانوار از امام صادق (علیه السلام ) از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) روایت کرده که فرمود: شهر رمضان شهر الله عزوجل ، و هو شهر یضاعف الله فیه الحسنات ، و یمحو فیه السئیات ، و هو شهر البرکة ، و هو شهر الانابة ، و هو شهر التوبة و هو شهر المغفرة ، و هو شهر العتق من النار، و الفوز بالجنة . ترجمه روایت شریفه
ثواب قرائت قرآن در این ماه : روایت دوم و از امام هشتم (علیه السلام ) روایت کرده که فرمود: ادامه مطلب... به لطف خدا دو گروه تکمیل شد از امروز برای گروه سوم ثبت نام میکنیم
قبل ثبت نام پست اول را که در بالای وبلاگ به صورت ثابت و دائمی قرار دارد مطالعه کنید
التماس دعا
|
||